неділя, 15 березня 2020 р.

КАРАНТИН: БЕРЕЗЕНЬ-КВІТЕНЬ 2020 РОКУ
СТАВТЕ ЗАПИТАННЯ В КОМЕНТАРЯХ АБО ТЕЛЕФОНОМ 099-377-04-75

5-А - завдання з української мови на 
КАРАНТИН:
1) вивчити все з §§ 51-53;
2) повторити все з §§ 47-49.
Перший урок після карантину - вправи (треба знати все з тих параграфів).
Другий урок після карантину - КОНТРОЛЬНА РОБОТА.

5-А - завдання з української літератури на КАРАНТИН:
1) прочитати, переказувати, вивчити правила за ст. 186-198;
2) вивчити напам'ять вірші Т.Шевченка "Садок вишневий коло хати" та "За сонцем хмаронька пливе" - ОБИДВА ВІРШІ КОЖНОМУ УЧНЕВІ.
На першому уроці літератури після карантину - опитування віршів напам'ять. КОЖЕН повинен прочитати напам'ять обидва вірші на оцінку.

7-Б - завдання з української мови на КАРАНТИН:
повторити все про прислівник (§§ 31-34).
КОНТРОЛЬНА РОБОТА - на першому уроці мови після карантину.

8-А, 8-Б - завдання з української літератури на КАРАНТИН:
1) опрацювати матеріал підручника за ст. 201-204, 205-218;
2) вивчити напам'ять уривок із повісті М.Коцюбинського "Дорогою ціною" - від слів "А вітер гуде, розвіває дідові бороду..." до кінця повісті (ст. 200) - кожний учень прочитає уривок напам'ять на оцінку на першому уроці літератури після карантину;

3) написати в робочому зошиті невелике вільне есе про свої враження та висновки після прочитання оповідання О.Довженка "Ніч перед боєм" (здати на першому уроці після карантину).

8-А, 8-Б - завдання з української мови на КАРАНТИН:
1) повторити все про однорідні члени речення, звертання, вставні слова (§§ 22-28, 30) - КОНТРОЛЬНА РОБОТА на другому уроці мови після карантину;
2) записати в робочому зошиті взяте Вами особисто інтерв'ю в публіцистичному стилі:
- беріть інтерв'ю в цікавої людини;
- використовуйте звертання, вставні слова;
- обсяг - 6-10 запитань;
- дотримуйтеся правил правопису та культури мовлення (ця робота буде оцінена як і будь-який твір);
- здати зошит з інтерв'ю на першому уроці мови після карантину.


(зважайте на форму, будову та стиль тексту, а не на грамотність, бо помилки там можуть бути)

Про інтерв'ю як жанр:
Підготовка до інтерв’ю

Попереднє дослідження

Проведіть попереднє дослідження перед інтерв’ю, якщо це можливо. Вивчіть досьє на людину, в якої братимете інтерв’ю. Опрацюйте документи, які дозволять глибше розібратися в проблемі й вимагатимуть додаткових уточнень.
Після цього ви зможете сформулювати запитання так, щоб вони якомога ближче торкалися теми. Це також допоможе вам більше дізнатися про людину, у якої ви братимете інтерв’ю.

Підготуйте декілька вступних запитань

Якщо ви заготуєте кілька основних запитань, це вам може знадобитися. Бо зекономить час і збереже спрямованість інтерв’ю.
Під час підготовки запитань слід чергувати закриті (на які можна відповісти тільки ТАК чи НІ) та відкриті запитання (на них зазвичай відповідають у довільній формі).

Вступні запитання або запитання «для розігріву»

Ставте їх на початку, щоб респондент (той, у кого беруть інтерв'ю) відчув себе комфортно, бо ж це прості й не особисті питання.
  • Як я можу вас представити? (повне ім’я, посада). Чи можу я вказати ваші дані в статті?
Переконайтеся в тому, що ім’я записане без помилок, навіть якщо воно не складне.
  • Де ви навчались?
  • Які матеріали ви використовуєте і чому саме ці?

Головні запитання інтерв’ю

Це та частина, де ви отримуєте найбільш цікаву й корисну інформацію.
  • Як би ви описали значимість вашої роботи для інших людей?
  • Що на вас вплинуло або надихнуло?
  • Як війна вплинула на теми й вибір аудиторії, якій ви адресуєте своє мистецтво?
  • Яку роль у нашому суспільстві відіграють художники (якщо говорите з художником)?

Заключні запитання

Зазвичай це та частина бесіди, коли ви ставите найскладніші та викривальні запитання, одночасно з фінальним запитанням (див. нижче).
  • Ваші критики стверджують, що ви не так уже й далеко відійшли від вуличних художників чи простих ілюстраторів. Як можете відповісти на цю критику?
  • Що ще ви можете додати або вважаєте за потрібне повідомити читачам?

Ведення інтерв’ю

Попередьте, що ви журналіст

У багатьох ситуаціях це очевидний факт, проте не завжди. Особливо це актуально під час інтерв’ю в режимі онлайн.

Почніть із загальних питань

Залежно від обсягу вільного часу важливо розпочати з простих запитань. Допоможіть людині прийти до тями до того, як ви почнете задавати емоційно складніші чи гострі запитання. Це допоможе людям дещо про вас дізнатися.

Контролюйте процес інтерв’ю

Іноді очікування респондента інші, ніж у вас. Політики часто намагаються повернути напрямок обговорення на потрібну їм тему. Звичайні громадяни, не знайомі з процесом інтерв’ю, часто говорять про речі, які не мають відношення до теми. І хоч ви мусите бути люб’язні, однак суворо контролюйте інтерв’ю. Бо монологи не такі інформативні, як інтерв’ю, яке складається із запитань та коротких відповідей на них.

Не підганяйте респондента

Водночас із необхідністю контролю за темпом інтерв’ю також важливо дати людям завершити думку. Іноді люди намагаються хоча б щось сказати під час незручної паузи, буває, більше, ніж треба.

Досліджуйте і прояснюйте

Іноді респондентам не дуже вдається чітко висловити свою думку. Іноді вони старанно уникають відповідей. У такому разі ви можете запитати по-іншому. Часом це допомагає сформулювати відповідь за респондента як варіант підтвердження відповіді: «отже, ви говорите про те, що…».

Поставте додаткові запитання

Не будьте надто зациклені на підготовлених запитаннях і протоколюванні заміток, інакше можете забути поставити додаткові запитання. Іноді найціннішу інформацію можна отримати із відповідей на запитання, яких ви не планували.

Делікатні запитання - наостанок

Репортерові треба бути жорстким. Ви маєте поставити важкі запитання й отримати на них відповіді. Правильна стратегія для цього – зберегти найнапруженіші запитання для завершальної частини інтерв’ю. Тоді у вас все-таки збережеться шанс підготувати свій матеріал, навіть якщо суб’єкт інтерв’ю розсердиться на ваші надто прямі запитання й відмовиться відповідати на них.
Завершення інтерв’ю
Закінчити інтерв’ю двома запитаннями – це завжди хороша ідея:
  • «Чи маєте ще щось, що хотіли б сказати?»
Це хороша можливість для вашого джерела надати інформацію, яка важлива для нього/неї, чи відповісти на запитання, які ви не збиралися задавати.
  • «Чи можу я зв’язатися з вами, якщо в мене виникнуть додаткові питання?»
Це дозволить вам завершити матеріал у тому випадку, якщо ви вважатимете за потрібне щось уточнити або якщо історія матиме розвиток і вам буде потрібна на це відповідь.
Наприкінці інтерв’ю не забудьте подякувати своєму гостеві та ще раз представити його глядачам.

Немає коментарів:

Дописати коментар